Що таке CRM?

CRM-системи: що це?

Абревіатура CRM розшифровується як Customer Relationship Management, що дослівно означає «управління взаємовідносинами з клієнтами». CRM-система – це програмне забезпечення, за допомогою якого можна оптимізувати роботу відділу продажів і процеси всередині компанії. Кінцевим результатом стає збільшення прибутку (за статистикою, середньорічний показник збільшується на 50%).

CRM-системи – що це простими словами? Уявіть собі таблицю Excel з базою ваших клієнтів. Простим клацанням на ім’я клієнта користувач відкриває зручну електронну картку, в якій зібрана вся інформація про роботу з ним у хронологічному порядку – від першого дзвінка до покупки. Коли клієнт телефонує у вашу компанію, CRM-система пропонує відкрити його картку, і менеджер може легко відповісти на всі запитання, навіть якщо раніше покупця вів інший співробітник відділу продажів.

Навіщо потрібні CRM-системи для бізнесу?

Перш ніж братися за впровадження CRM-системи, необхідно мати узагальнений портрет вашого споживача. Це означає, що потрібно точно уявляти, хто він, які його бажання та інтереси, що він очікує від вашої компанії, звідки приходить. Для збору, обробки та зберігання всіх цих відомостей і призначені спеціалізовані CRM-системи.

Грамотне впровадження CRM-системи на підприємстві дозволяє:

  1. Систематизувати й упорядкувати відомості про клієнтів.
  2. Поліпшити бізнес-комунікацію.
  3. Збільшити клієнтську базу.
  4. Підвищити результативність продажів.
  5. Скоротити корпоративні витрати (на навчання співробітників, виправлення помилок тощо).
  6. Заощадити час керівника.

CRM-система компанії: можливості

Крім вирішення глобальних завдань CRM-системи підприємств щодня допомагають виконувати низку дрібніших:

  • Враховувати заявки та угоди.
  • Керувати завданнями та проектами.
  • Формувати онлайн-звіти.
  • Моніторити KPI.
  • Записувати клієнтів на послуги.
  • Калькулювати вартість послуг.
  • Управляти фінансами.
  • Інтегруватися з поштою, email-розсилкою, телефонією, sms, соцмережами.
  • Автоматизувати бізнес-процеси.

Інтеграція CRM-систем у компанії скорочує кількість помилок, яких припускаються менеджери у своїй роботі. Як наслідок, витрати компанії скорочуються в 2 рази, швидкість обробки заявок збільшується в 2 рази. У підсумку кількість і частота угод купівлі-продажу, укладених менеджерами, зростає. Зі свого боку, керівник отримує більше ресурсів для розвитку свого бізнесу, водночас йому стає легше керувати підприємством.

CRM-системи: огляд видів

Усі CRM-системи можна розділити на кілька видів за різними критеріями.

Залежно від функціональності:

  • Базові CRM-системи (Аmo CRM-система, CRM система Бітрікс24). Вони мають готовий стандартний функціонал, тому одразу після оплати за софт ви отримуєте робочий інструмент для продажів.
  • Фірмові CRM-системи. Розробка CRM-систем такого виду здійснюється під вирішення індивідуальних завдань, завдяки чому вони демонструють у роботі унікальну функціональність і максимальну зручність. Відповідно, і коштують фірмові CRM-системи дорожче за базові.

Залежно від способу розміщення інформації:

  • Хмарні CRM-системи. В них вся інформація з бази даних акумулюється в хмарному сховищі. Підходить хмарна CRM-система для малого бізнесу і стартапів.
  • Десктопні CRM-системи. Це більш безпечний вид зберігання даних порівняно з хмарними CRM. Тому великим компаніям рекомендується обирати захищені на різних рівнях десктопні CRM-системи, з яких усі дані надходять на сервер і зберігаються там.

Рейтинг CRM-систем: топ-5

Пропонуємо до вашої уваги найкращі CRM-системи згідно з рейтингом 2019 року (рейтинг було складено, виходячи з 35-ти функціональних можливостей, а також оцінки зручності користування програмними продуктами та якості їх реалізації в системі):

  • Аmo CRM-система. Софт має інтуїтивно зрозумілий і зручний інтерфейс, рекомендований для малого та середнього бізнесу. За оцінками керівників, які користуються Аmo CRM у своїх компаніях, система доволі приваблива з погляду співвідношення «ціна/якість». Аmo CRM-система дає змогу планувати завдання, контролювати роботу менеджерів, телефонувати безпосередньо з інтерфейсу, надсилати електронні листи через мобільний додаток. Зручно, що Аmo CRM-система не потребує встановлення, а її інтеграція з формою заявки відбувається в кілька кліків. Аmo CRM-система безкоштовно може використовуватися протягом 14-ти днів.
  • Бітрікс24. Посідає друге місце в топ CRM-систем 2019 року. Бітрікс24 – це безкоштовна CRM-система російською, яка є корпоративним порталом із внутрішньою соціальною мережею і функціями CRM. До останніх належать: спілкування з колегами всередині компанії, постановка завдань співробітникам, ведення обліку клієнтів у системі, планування робочого часу за допомогою календаря, автоматизація роботи менеджерів за типовими бізнес-процесами. Розроблений мобільний додаток Бітрікс24 забезпечує доступ до системи з будь-якої точки світу.
  • Мегаплан. Використання цієї CRM-системи підходить малому і середньому бізнесу. Серед можливостей Мегаплан – зберігання повної інформації про клієнтів у базі даних, а також відстеження пов’язаних із ними подій і завдань.
  • 1С: CRM. Завдяки рішенням цієї лінійки стає можливим автоматизувати процеси взаємовідносин з клієнтами на підприємствах різного рівня як у сфері торгівлі, так і виробництва. 1С:CRM допомагають в організації ефективної роботи відділу маркетингу, продажів, сервісного обслуговування на всіх етапах взаємодії зі споживачами.
  • Terrasoft bpm’online. Цей софт замикає п’ятірку в рейтингу «найкращі CRM-системи 2019 року». Розробка Terrasoft bpm’online з інноваційними технологіями BPM+CRM належить компанії Terrasoft. Система орієнтована на середній бізнес, який готовий вкладати солідні кошти в IT-інфраструктуру.

Правильно підібрана CRM-система клієнта буде ефективнішою, якщо виконати її інтеграцію з IP-телефонією, сайтом, чинним ПЗ (наприклад, 1С), аналітикою з інших систем.

Хочете замовити комплексне рішення для підвищення ефективності вашого бізнесу? Зверніться за професійним впровадженням і налаштуванням CRM-системи до фахівців компанії WeLoveSale.