Автоматизація продажів: CRM і в чому користь для бізнесу?

Успішною можна назвати лише ту компанію, яка багато продає і добре заробляє. Якщо ви хочете збільшити продажі та прибуток, вам необхідна оптимізація й автоматизація бізнес-процесів. І найкращий спосіб зробити це – впровадити систему CRM.

Впровадження платформи зовсім не означає, що на вас чекає складний процес і потрібні спеціальні знання. Безумовно, робота в CRM будується інакше, ніж в Excel, і сервіс доведеться вивчити, але гра варта свічок.

Навіщо потрібні системи автоматизації бізнесу CRM?

Автоматизація бізнесу передбачає переведення деяких або всіх дій, необхідних для реалізації товару і послуги, під контроль спеціальної платформи. Як результат – підвищується якість продукту та управління компанією, співробітники починають працювати продуктивніше, а продажі збільшуються.

CRM автоматизація бізнес-процесів потрібна насамперед для прискорення роботи, економії часу менеджерів на опрацювання заявок і виключення помилок-проявів «людського фактора».

З CRM вам не треба кожні 5 хвилин перевіряти пошту на предмет отримання замовлення – запит автоматично потрапляє в програму, і сервіс відправляє відповідальному менеджеру повідомлення. Таким чином, співробітник може передзвонити покупцеві відразу ж, і ви не втратите клієнта.

Які завдання вирішує автоматизація CRM:

  • організація обліку та контролю;
  • підготовка документів, включно з бухгалтерськими;
  • швидке отримання звітів за будь-який період;
  • оптимізація витрат на персонал;
  • збільшення ефективності використання робочого часу;
  • безпечне зберігання даних;
  • поліпшення якості обслуговування клієнтів.

Автоматизація допомагає контролювати великі обсяги інформації та швидше її обробляти, підвищує прозорість бізнесу, сприяє узгодженій роботі співробітників і вирішенню кількох завдань одночасно.

Система автоматизації CRM: 7 ключових вигод для бізнесу

  1. Позбавлення від рутинних обов’язків і спрощення роботи. Менеджерам не доведеться більше вручну розсилати листи, оновлювати бази даних, створювати однотипні документи та вести таблички в Excel. Час, який працівники витратили б на ці справи, можна використовувати для вирішення інших завдань.
  2. Зберігання всіх контактів та історія взаємовідносин із клієнтами. У CRM потрапляють усі дзвінки, повідомлення та листи, що надійшли з сайту, соцмереж, месенджерів, онлайн-чатів тощо. Ви легко зможете відстежувати лідів і не будете втрачати заявки. Система швидко відреагує на клієнтський запит і відправляє менеджеру повідомлення. Також співробітник на кожному етапі угоди отримуватиме нагадування, тому не забуде зателефонувати, надіслати презентацію або запропонувати додатковий товар чи послугу.
  3. Зменшення кількості помилок. Ви забудете про «людський фактор» і всі помилки, які з ним пов’язані. Більше ніяких неправильних відомостей про клієнтів, внесених у базу вручну, і забутих справ унаслідок втрати стікерів із контактами або нотатками про важливе. CRM-автоматизація бізнесу допомагає запобігти втраті не тільки клієнтів і прибутку, а й важливої інформації під час звільнення працівника, його відходу у відпустку або на лікарняний.
  4. Скорочення циклу угоди. На кожному етапі менеджер отримуватиме нагадування про те, що треба зробити. Виконуючи завдання за завданням, співробітник швидше просунеться до закриття угоди.
  5. Контроль роботи менеджерів. Керівник зможе переглядати листування із замовниками, прослуховувати записи телефонних розмов, відстежувати рух покупця лійкою і загалом контролювати, як співробітник працює з клієнтами.
  6. Статистика завжди під рукою. Ви в будь-який момент можете побачити показники, які вас цікавлять, дізнатися, як вони впливають на бізнес, і за необхідності внести коригування в роботу.
  7. Збір даних, звіти та аналіз. Система надасть вам будь-який звіт: про ліди, обсяги продажів, воронку продажів тощо. Вивчення даних дає змогу своєчасно знайти слабкі місця, зрозуміти, на якому етапі клієнти відмовляються від купівлі, і де не допрацьовують менеджери.

Звичайно ж, система CRM не замінить менеджера і не зможе продавати сама, але вона істотно полегшить співробітнику роботу і допоможе йому виконувати свої обов’язки ефективніше.

Наприклад, продаж товарів в інтернет-магазині передбачає отримання заявки від покупця, уточнення менеджером деталей замовлення, отримання оплати та відправлення продукту. Усі ці дії, аж до передання на склад повідомлення про відвантаження товару, можна автоматизувати і тим самим спростити та прискорити процес замовлення.

Ще один момент: платформа не зможе переробити погану воронку продажів, але покаже слабкі точки (на якій стадії угоди менеджер отримує відмову, хто зі співробітників не вміє працювати із запереченнями клієнтів, скільки лідів було втрачено тощо). Вивчення цієї інформації допоможе усунути недопрацювання, оптимізувати воронку і відкоригувати роботу менеджерів, що однозначно сприятливо вплине на подальший результат роботи відділу і компанії в цілому.

Автоматизація CRM – спрощуємо роботу і збільшуємо продажі

Системи автоматизації бізнесу (CRM) допомагають поліпшити роботу менеджерів, збільшити продажі, зокрема й повторні, а також швидше закривати угоди. Якщо стандартних дій у сервісі недостатньо, завжди можна налаштувати додаткові функції.

Після автоматизації бізнес-процесів система CRM отримуватиме заявки з сайту, ставитиме відповідальній особі завдання, виставлятиме рахунки на оплату, надсилатиме покупцеві повідомлення про статус замовлення, а також відстежуватиме дату закінчення договору, щоб нагадати працівникові про необхідність подовження дії документа.

Щоб отримати більше інформації про автоматизацію бізнесу, зателефонуйте нам, напишіть у чат або залиште заявку на сайті.

Що можна і потрібно автоматизувати?

  • Заповнення документів. Для ефективної роботи необхідно один раз створити шаблони і проставити в них мітки, і тоді програма самостійно буде вносити дані по клієнтах і угодах.
  • Заведення угод. Якщо менеджер уже працював із тим чи іншим покупцем, то система заведе замовлення і надішле співробітнику повідомлення з нагадуванням про дзвінок клієнту.
  • Постановка завдань. Щоб на кожному етапі воронки нічого не забути, слід налаштувати CRM так, щоб вона нагадувала співробітникам про завдання (зателефонувати, надіслати файл, виставити рахунок тощо). Наприклад, якщо менеджер не додзвонився до замовника і виставив статус «недозвон», то система автоматично створить завдання «передзвонити через 2 години». Щоб отримати нагадування про важливий момент, прив’язатися можна до будь-якої дати (дня народження клієнта, закінчення терміну дії договору, дати останнього контакту із замовником тощо).
  • Зміна документа та будь-якого поля. Щоб отримувати інформацію про відсутні дані на кожному етапі воронки, можна налаштувати обов’язкові для заповнення поля. Ця функція дає змогу знизити кількість помилок, підказуючи, які відомості необхідно внести в програму. Можна також налаштувати автоматичну зміну поля при кожному переході на наступний етап угоди.
  • Події, які змінюють статус угоди. CRM Бітрікс24 дає змогу автоматично переміщати замовлення лійкою з урахуванням дій клієнта (отримання листа, прочитання, повідомлення в чат, зворотний дзвінок, повторне відвідування сайту тощо). Наприклад, після прочитання листа замовником система сама переносить угоду на стадію «клієнт отримав договір». Ця функція допомагає менеджеру швидко реагувати на подію і працювати ефективніше. Зокрема, співробітник може передзвонити клієнту відразу ж після того, як він ознайомиться з договором.
  • Розсилання листів і повідомлень. Програма сама надішле документи на пошту клієнта, інформуватиме його про статус замовлення, а також заздалегідь нагадуватиме про дату і час запланованої послуги (наприклад, запису на процедуру або тренування).
  • Захоплення заявок. Якщо інтегрувати CRM з поштою, телефонією, соціальними мережами і сайтом, сервіс почне збирати всі заявки, створювати за кожною контакт і розподіляти їх між менеджерами за заданими параметрами.
  • Розрахунок вартості та виписка рахунків. Програма сама підрахує суму замовлення і відправить рахунок замовнику.
  • Звіти. Програма збирає дані, враховує різні показники і на їхній основі складає звіти. Таким чином можна вивести рейтинг менеджерів, побачити, як спрацював відділ продажів за певний період, дізнатися, які клієнти приносять найбільше прибутку, а які напрямки бізнесу є збитковими.

Тобто за допомогою CRM-системи можна автоматизувати робочі процеси, вести облік покупців і продажів, зводити звіти і збільшувати дохід.

Але ось тільки платформа сама по собі не гарантує високих результатів і нескінченної черги клієнтів. Вона не в силах перетворити ледачого працівника на продуктивного, не видасть вам звіт за відсутності всіх даних у програмі і не нагадає про майбутню важливу подію, якщо не буде поставлено відповідного завдання.

З цієї причини, одного впровадження CRM буде замало. Для зростання продажів і прибутку необхідно чітко розуміти мету впровадження сервісу, а також вміти з ним працювати.

Якщо ви хочете на собі відчути всі переваги автоматизації бізнес-процесів, замовте впровадження CRM в студії Welovesale. Зателефонуйте нам або залиште запит на сайті та отримайте безкоштовну консультацію нашого фахівця.